carracks حیوان بیماری حیوانات حیوانات

carracks: حیوان بیماری حیوانات حیوانات دامپزشکی خبر اجتماعی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز سیاسی آنچه از قرارگاه سازندگی ارتش آمریکا نمی دانید

    هم اکنون بسیاری از یگانهای مهندسی نیروهای رزمی در جهان، در وقت صلح اموری مثل کمک به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی، خنثی سازی مواد منفجره باقی مانده

    آنچه از قرارگاه سازندگی ارتش آمریکا نمی دانید

    هم اکنون بسیاری از یگانهای مهندسی نیروهای رزمی در جهان، در وقت صلح اموری مثل کمک به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی، خنثی سازی مواد منفجره باقی مانده از وقت جنگ ، ساخت و ساز و همچنین نگهداری سازه های نظامی و توسعه زیرساخت ها در مناطق کم تر برخوردار یا فاقد شرایط مطلوب امنیتی را بر عهده دارند که از جمله آن، ارتش آمریکاست.

    سپاه مهندسی در ارتش آمریکا چه وظایفی دارد؟

    ارتش آمریکا در کنار یگان های مهندسی رزمی که معمولا در کنار واحدهای رزمی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنند، بخشی به عنوان سپاه مهندسی United States Army Corps of Engineers را تشکیل داده که متشکل از نیروهای نظامی و نیروهای غیر نظامی است که به عنوان یکی از زیرمجموعه های رسمی و با قدرت ارتش و وزارت دفاع آمریکا عمل می کنند. توصیه جالب آن است که قدمت این یگان به سال ۱۷۷۵ میلادی باز می گردد؛ زمانی که کنگره آمریکا دستور تشکیل یگانی از مهندسان جهت کمک به عملیات ارتش آمریکا را صادر کرد.

    آنچه از قرارگاه سازندگی ارتش آمریکا نمی دانید

    ساختمان فرماندهی سپاه مهندسی ارتش آمریکا در نورفولک در ایالت ویرجینیای آمریکا

    از وقت جنگ های داخلی آمریکا تا به امروز، این یگان مهندسی در کنار ارتش آمریکا در تمامی جنگ ها حضور مهم و موثری داشته است و در عین حال، در بخش غیر نظامی و خصوصا در حوزه زیرساختی این واحد از جمله بزرگترین بازیگران و پیمانکاران فعال در آمریکا محسوب می شود به گونه ای که حتی طراحی و ساخت ساختمان مهم وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون نیز به وسیله این یگان انجام شده است است.

    دریا و سواحل : نقطه قوت آمریکا

    هم اکنون بسیاری از یگانهای مهندسی نیروهای رزمی در جهان، در وقت صلح اموری مثل کمک به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی، خنثی سازی مواد منفجره باقی مانده

    بسیاری کارشناسان اعتقاد دارند وجود دو اقیانوس در دو طرف آمریکا از جمله دلایلی است که تهاجم مستقیم نظامی به این کشور را بسیار سخت می کند. در عین حال این خطوط ساحلی نقش بسیار مهمی در بحث صادرات و واردات و همچنین رونق اقتصادی این کشور ایفا می کنند. از سوی دیگر، منابع آبی داخلی همانند رودخانه ها و سد ها نیز جهت این کشور اهمیت خاص ای داشته و مراکز تولید الکتریسته با کمک سدها، حجم زیادی از برق تولیدی آمریکا را در دست دارد.

    آرم یگان سپاه مهندسان ارتش آمریکا

    بر این اساس، سپاه مهندسی ارتش آمریکا با علم به اهمیت چنین بخش هایی، یکی از مهم ترین بخش ها و پیمانکاران در دولت این کشور جهت توسعه و نگهداری خطوط ساحلی و سازه های آبی ایالت های متفاوت آمریکا به شمار می آید. شاید جالب باشد که بدانید کانال پاناما که دو اقیانوس اطلس و آرام را بهم وصل کرده و نقش بسیار حیاتی در کم کردن وقت و هزینه جابجایی بین دو اقیانوس را دارد، تحت نظارت مهندسان این واحد از ارتش آمریکا ساخته شده است است.

    سد سازی و حفاظت از سد ها، ماموریت مهم سپاه مهندسی

    علاوه بر موارد فوق، این قرارگاه در حال حاضر کنترل و نظارت مستقیم بر ۷۵ نیروگاه برق آبی در آمریکا را بر عهده دارد که چیزی در حدود ۳ درصد از برق کل آمریکا را تامین می کند که با توجه به رقم بالای تولید و مصرف برق در این کشور، همین ۳ درصد نیز مساوی تولید و مصرف برق در بعضی کشورهای مهم دیگر دنیا محسوب می شود.

    عبارات مهم : نیروهای مسلح – ارتش آمریکا
    آمارها نشان می دهد این یگان نخستین گروه در آمریکا بوده که در دهه ۱۹۲۰ میلادی شروع به ساخت نیروگاه های برق آبی در این کشور کرده و در عین حال، بر اساس اطلاعات رسمی و قابل تامل، مالک و کاربر بیش از ۶۰۰ سد در آمریکا است. همچنین عملیاتی نگاه داشتن و تعمیر ۱۹ هزار کیلومتر از راه های آبی درون آمریکا از دیگر وظایف سپاه مهندسی ارتش آمریکا به شمار می آید. دولت آمریکا نیز با استقبال از این اقدامات، تاکید دارد که حضور این یگان، از زیان هر سال به ارزش حدودا ۲۱ میلیارد دلار در بخش سدها جلوگیری می کند.

    آنچه از قرارگاه سازندگی ارتش آمریکا نمی دانید

    سد Bonneville  در آمریکا ساخته شده است به وسیله سپاه مهندسی ارتش
    محافظت از محیط زیست آمریکا بخش دیگری از فعالیت های این یگان محسوب می شود و اجرای چیزی نزدیک به ۴۶۳ پروژه حفظ محیط زیست از جمله دیگر فعالیت های سپاه مهندسان ارتش آمریکا به حساب می آید. همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در صورت بروز آلودگی با مواد خطرناک شیمیایی، میکروبی یا هسته ای در هر نقطه از آمریکا، این واحد وظیفه جمع آوری آلودگی مورد نظر را بر عهده دارد.
    بخش دیگری از آمارهای رسمی منتشره به وسیله این قرارگاه مهندسی و سازندگی ارتش آمریکا، مشخص می کند که کنترل مباحث تعمیر و نگهداری قریب ۹۲۰ منطقه ساحلی، دریاچه و بنادر داخلی آمریکا بر عهده این یگان قرار دارد. بحث حفاظت از خطوط ساحلی این کشور، تعمیر و نگهداری از سازه های ساحلی و خطوط ارتباطی آبی درون آمریکا، ساخت و ساز و نگهداری سازه ها و ساختمان های نیروهای مسلح آمریکا از دیگر فعالیت های این واحد بوده و قراردادهای خدمات مهندسی این بخش از ارتش آمریکا با مجموعه های غیر از وزارت دفاع این کشور، ارزش هر سال در حدود ۴ میلیارد دلار ارزش دارد.

    قرارگاهی که در ۹۰ کشور دنیا فعالیت دارد

    آنطور که وب گاههای رسمی سپاه مهندسی ارتش آمریکا بیان می کنند، این قرارگاه همچنان در بیش از ۹۰ کشور دنیا حضور فعال دارد و جالب آنکه، یکی از پررنگ ترین حوزه های عملیات این نهاد در عراق است که پروژه های مربوط به آن در این کشور همسایه کشور عزیزمان ایران مثل ساخت و ساز مراکز غیرنظامی، توسعه میدان های نفتی و پروژه های تصفیه آب، ارزشی در حدود ۹ میلیارد دلار دارند.
    البته عراق تنها کشور همسایه کشور عزیزمان ایران نیست که واحدهای سازندگی ارتش آمریکا در آن فعال هستند، بلکه رسانه ها طی سالهای گذشته اعلام کرده بودند که تمامی شهر نظامی ملک الخالد در شمال شرق عربستان سعودی نیز به وسیله این یگان ساخته شده است و همچنین تنها در سال ۲۰۱۲ در کشور افغانستان این یگان ۱۱۱ پروژه به ارزش ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار را به خاطر قدرت بالای پیمانکاری و البته لابی های مسئولان دولتی و نظامی آمریکا بدست آورده است.
    مجموعا این یگان تا به امروز پروژه هایی در عربستان سعودی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار را انجام داده است و تنها ارزش ساخت شهر نظامی ملک خالد در این کشور، در حدود ۸.۵ میلیارد دلار بوده است.

    هم اکنون بسیاری از یگانهای مهندسی نیروهای رزمی در جهان، در وقت صلح اموری مثل کمک به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی، خنثی سازی مواد منفجره باقی مانده

    افتتاح یک مرکز در عراق ساخته شده است به وسیله سپاه مهندسی ارتش آمریکا
    بخش تحقیقاتی سپاه مهندسی ارتش آمریکا نیز از جمله واحدهای بسیار فعال آن بوده و در حوزه هایی مثل سد سازی و امنیت سدها، طراحی و ساخت سازه های گوناگون و مدرن که بتوانند در حوزه کم کردن مصرف انرژی جایگاه ممتازی را داشته باشند، نقشه کشی و نقشه برداری و فناوری اطلاعات حضور موثری دارند.

    نکته جالب آن است که در بسیاری از تبلیغات و پروژه های اجرا شده است یا در حال اجرای این قرارگاه مهندسی و سازندگی ارتش آمریکا، مسئولان و مهندسان آن، با لباس نظامی حاضر شده است و فعالیت می کنند تا القای تاثیرات همه جانبه حضور ارتش آمریکا در آن منطقه ملموس تر و قابل فهم تر باشد، ضمن آنکه عمدتا، یگانهای مسلح ارتش آمریکا نیز در محدوده این پروژه ها حضور فعال داشته و به مواظبت از نیروی انسانی و محدوده پیمانکاری می پردازند تا مشخص شود، در صورت اعتماد و حمایت یک دولت، نیروی متخصص با تفنگ نیز، امکان اجرای بهتر پروژه ها را دارد، چه برسد به آنکه ایثارگر، شجاع، انقلابی و با علاقه به مردم و میهن، باشد.

    واژه های کلیدی: نیروهای مسلح | ارتش آمریکا | ساختمان | مهندسی | آمریکا | نگهداری | پروژه | فعالیت

    آنچه از قرارگاه سازندگی ارتش آمریکا نمی دانید

    آنچه از قرارگاه سازندگی ارتش آمریکا نمی دانید


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار