carracks حیوان بیماری حیوانات حیوانات

carracks: حیوان بیماری حیوانات حیوانات دامپزشکی خبر اجتماعی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی شرکت هواشناسی زنگ خطر را در مورد عوض کردن اقلیم به صدا درآورد

    رئیس شرکت هواشناسی کشور با اشاره به ارائه گزارش عوض کردن اقلیم به مقام معظم رهبری، سران سه قوه، وزیران و … اظهار کرد: در این گزارش زنگ خطر را راجع به زیاد کرد

    شرکت هواشناسی زنگ خطر را در مورد عوض کردن اقلیم به صدا درآورد

    شرکت هواشناسی زنگ خطر را در مورد عوض کردن اقلیم به صدا درآورد

    عبارات مهم : هواشناسی

    رئیس شرکت هواشناسی کشور با اشاره به ارائه گزارش عوض کردن اقلیم به مقام معظم رهبری، سران سه قوه، وزیران و … اظهار کرد: در این گزارش زنگ خطر را راجع به زیاد کردن دمای کشور و آسیب های ناشی از عوض کردن اقلیم به صدا درآورده ایم.

    به گزارش ایسنا، داود پرهیزکار در نشست دفتر مجمع ملی IPCC که صبحگاه امروز با حضور نمایندگان دستگاه های متفاوت از جمله شرکت جنگل ها، شرکت حفاظت محیط زیست، وزارت علوم و … برگزار شد، اظهار کرد: در مجمع ملی IPCC (هیات بین الدولی عوض کردن اقلیم) قرار است برنامه هایی در ابعاد داخلی و خارجی دنبال کنیم و امیدواریم با هماهنگی که با دستگاه های متفاوت انجام می شود این برنامه ها به عالی ترین شکل تنظیم شود تا هم از منافع کشور در ارتباط با این عنوان دفاع و هم جایگاه خوبی در سطح بین الملل کسب کنیم.

    وی ادامه داد: IPCC یا هیات بین الدولی عوض کردن اقلیم تنها مرجع رسمی و مورد وثوق شرکت ملل و شرکت هواشناسی جهانی جهت بررسی عوض کردن اقلیم در سطح دنیا هست. این هیات در سال ۱۹۸۸ تشکیل شده است و تاکنون پنج گزارش ارزیابی عوض کردن اقلیم به شکل دوره ای تنظیم و ارائه کرده هست. در پنجمین گزارش IPCC عنوان گرمایش کره زمین مورد تایید قرار گرفته و اشاره شده است است که دمای زمین حدود یک درجه زیاد کردن یافته است.

    شرکت هواشناسی زنگ خطر را در مورد عوض کردن اقلیم به صدا درآورد

    رئیس شرکت هواشناسی با بیان اینکه طبق این گزارش این زیاد کردن دما ناشی از زیاد کردن غلظت گازهای گلخانه ای به خاص دی اکسید کربن هست، گفت: زیاد کردن دی اکسید کربن علاوه بر زیاد کردن دمای جو زمین باعث اسیدی شدن آب اقیانوس ها می شود و همین عنوان آسیب بزرگی جهت محیط زیست تلقی می شود.

    ایران جزو ۱۰ کشور اول در تولید گاز دی اکسید کربن است

    رئیس شرکت هواشناسی کشور با اشاره به ارائه گزارش عوض کردن اقلیم به مقام معظم رهبری، سران سه قوه، وزیران و … اظهار کرد: در این گزارش زنگ خطر را راجع به زیاد کرد

    پرهیزکار با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده است چهار سناریو جهت عوض کردن اقلیم مطرح شده است هست، گفت: خوشبینانه ترین سناریو این است که همه کشورها به تعهد COP۲۱ پایبند باشند. بر اساس تعهدات کشور ما تا آخر سال ۲۰۳۰ باید بین چهار تا ۱۲ درصد از میزان انتشار گازهای گلخانه ای به خاص دی اکسید کربن کاسته شود. کشور عزیزمان ایران جزو ۱۰ کشور اول در تولید گاز دی اکسید کربن هست. بر اساس بررسی ها تا سال ۲۰۱۱ مقام نهم و تا سال ۲۰۱۵ مقام هشتم را در زمینه تولید دی اکسید کربن داشت.

    رئیس شرکت هواشناسی افزود: بدترین سناریو در زمینه زیاد کردن دمای کره زمین و عوض کردن اقلیم این است که کشورها به تعهدات خود پایبند نباشند و انتشار گازهای گلخانه ای با همین روند ادامه پیدا کند. در شرایط حاضر شاهد خروج آمریکا از توافقنامه پاریس و عدم پایبندی به تعهداتش در کم کردن دی اکسید کربن هستیم بنابراین خروجی مدل ها نشان می دهد اگر زیاد کردن دی اکسید کربن با همین روند ادامه پیدا کند،زمین پنج تا شش درجه گرمتر خواهد شد. قطعا این زیاد کردن دما در خاورمیانه زیاد خواهد بود و بیشترین آسیب ناشی از عوض کردن اقلیم به خاورمیانه می رسد البته تاکنون هم همین طور بوده است و در حال حاضر شاهد زیاد کردن دو درجه ای دمای کشورمان هستیم.

    وی با اشاره به اینکه طی ۵۰ سال گذشته میانگین بارش کشور ۵۰ میلیمتر کم کردن یافته هست، گفت: قطعا عوض کردن اقلیم و گرمایش روی کم کردن بارش کشور و زیاد کردن کم بارشی های انباشته تاثیرگذار بوده است بنابراین اگر شیوه موجود در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای ادامه یابد همچنان بارش های کشور عزیزمان ایران کم کردن می یابد و در نتیجه شاهد شدت بیشتری از کم بارشی در کشور خواهیم بود.

    شرکت هواشناسی زنگ خطر را در مورد عوض کردن اقلیم به صدا درآورد

    رئیس شرکت هواشناسی با اشاره به تهیه گزارش ارزیابی از سوی مرجع ملی IPCC اظهار کرد: این گزارش به دفتر مقام معظم رهبری، سران سه قوه، وزرا و روسای کمیسیون های مجلس ارسال شده است هست. بنابراین هیچ مدیر و مسئولی در کشور وجود ندارد که بگوید در جریان عنوان عوض کردن اقلیم نیست. در این گزارش زنگ خطرها را جهت مسئولان به صدا درآوردیم.

    وی ادامه داد: موضوعی که در این گزارش مطرح کردیم این است که گرمایش و عوض کردن اقلیم به حوزه های متفاوت از جمله سکونتگاه های روستایی آسیب جدی وارد می کند. در حال حاضر نیز بخش زیادی از روستاهای شرق و مرکز کشور به باعث کم بارشی تخلیه شده است است و ساکنان آن ها مجبور به مهاجرت شده است اند. این زنگ خطری است که باید به آن توجه شود.

    رئیس شرکت هواشناسی کشور با اشاره به ارائه گزارش عوض کردن اقلیم به مقام معظم رهبری، سران سه قوه، وزیران و … اظهار کرد: در این گزارش زنگ خطر را راجع به زیاد کرد

    اجرای طرح هایی در حوزه آب علیرغم موافق نبودن شرکت هواشناسی

    رئیس شرکت هواشناسی در ادامه از اجرای بعضی طرح های توسعه در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد ارائه و انجام طرح هایی در حوزه آب هستیم که شرکت هواشناسی موافقتی با اجرای آن ها ندارد و بارها نظر علمی خود را در این مباحث اعلام کرده است ولی هنوز متاسفانه شاهد حرف های غیرعلمی هستیم. حرف هایی که به مثابه دادن آدرس غلط به مردم است.

    شرکت هواشناسی زنگ خطر را در مورد عوض کردن اقلیم به صدا درآورد

    بارورسازی ابرها مسئله کم آبی را حل نمی کند

    رئیس شرکت هواشناسی با اشاره به ارائه طرح بارورسازی ابرها از سوی وزارت نیرو اظهار کرد: مطمئنا بارورسازی ابرها مسئله کم آبی را حل نمی کند. ۷۰ سال از بارورسازی ابرها در دنیا می گذرد و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام و انتشار یافته است و حدود ۶۰ کشور اعم از کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه مثل کشور عزیزمان ایران این طرح را اجرا کرده اند. پیشینه باروری ابرها در کشور عزیزمان ایران به حدود ۴۰ سال پیش بر می گردد.

    پرهیزکار افزود: تا کنون یک مقاله نیز یافت نشده که ادعا کند با بارورسازی ابرها توانسته است مسئله کم بارشی را در کشوری حل کند ولی متاسفانه در بعد ملی شاهد طرح بعضی مباحث عجیب از سوی بعضی افراد که عنوان استاد دانشگاه را نیز یدک می کشند، هستیم.؛استادی که ادعا می کند با بارورسازی ابرها می توان به اندازه ۱۰۰ تا کرخه و کارون آب تولید کرد آن هم با لیتری شش ریال. با این ادعاها چطور می توانیم به مردم بگوییم که در مصرف آب دقت کنند؟

    رئیس شرکت هواشناسی کشور با اشاره به اینکه بر اساس بررسی ها طی ۵۰ سال گذشته ۵۰ میلیمتر بارش میانگین کشور را از دست داده ایم، گفت: در چنین شرایطی باید نسبت به توسعه و مدیریت آب دقت کافی داشته باشیم و حتما توسعه باید بر اساس توان اقلیمی مناطق باشد. این توان را مولفه های اقلیمی هر منطقه مشخص می کند. اگر بیش از توان اقلیمی توسعه انجام شود، بارگذاری بیش از ظرفیت منطقه می شود و نتیجه آن می شود دریاچه ارومیه، تالاب گاوخونی و … .

    پرهیزکار با بیان اینکه چند سال است که از سازش با اقلیم صحبت می کنیم، گفت: واضح است که نباید با اقلیم بجنگیم بلکه باید با اقلیم سازگاری پیدا کنیم. این موضوعی است که بارها تاکید شده است ولی کسی آن را جدی نمی گیرد. باید قبول کنیم که در یک منطقه خشک هستیم و آب در این منطقه حکم طلا را دارد. این اقلیم منطقه است و نمی شود آن را عوض کردن داد.

    ایده های ژول ورنی جهت انتقال آب داده می شود

    وی با انتقاد از ارائه پیشنهادات و طرح ها جهت انتقال آب اظهار کرد: در چنین شرایطی ایده های ژول ورنی جهت انتقال آب خزر به مناطق مرکزی کشور و انتقال آب دریای عمان به کرمان به منظور ایجاد صنعت فولاد در این منطقه داده می شود. این ایده ها همگی تخیلی هست. انتقال آب ها مثل همان ایده تمیز کردن هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران با هواپیما با آبپاش است که زمانی عده ای درخواست کردند با هواپیمای سم پاش آب بپاشند و با این کار هوا را تمیز کنند؛ کاری که باعث شد همه دنیا به ما بخندند. این ها همه ناشی از فکرهای بیمار است که شب خواب نما و صبح بلند می شوند و طرحی را بدون داشتن مبنای علمی اجرا می کنند.

    رئیس شرکت هواشناسی در ادامه از تعریف ساختار اداری جهت مجمع ملی IPCC خبر داد و گفت: به زودی این ساختار اداری مصوب خواهد شد و در این شرایط یک اداره مستقل مسئول پیگیری عنوان عوض کردن اقلیم در سطح کشور خواهد بود و به طور قطع در این زمینه نیاز به کمک همه دستگاه ها داریم.

    پرهیزکار با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز طرح های توسعه بدون مطالعه به اجرا می رسند، گفت: عده ای با لابی گری سیاسی می توانند پول اجرای طرح ها را به دست آوردند و بدون اینکه طرح ها اعتبار علمی داشته باشند آنها را اجرا کند. ابرای مثال یک نماینده از طریق لابی تلاش می کند صنعت را از هرمزگان به اصفهان ببرد که همین کار باعث خشکی زاینده رود می شود.

    رئیس شرکت هواشناسی تاکید کرد: هنگامی که مباحث علمی جای خود را به مباحث سیاسی می دهند عده ای هم دنبال اجرای طرح های توسعه بدون اعتبار علمی می روند.

    ضرورت بررسی آسیب های ناشی از عوض کردن اقلیم از سوی دستگاه های مختلف

    وی در آخر با اشاره به اینکه در شرایط کنونی خوشبختانه همه مسئولان ارشد کشور و مقامات در جریان بحث عوض کردن اقلیم قرار گرفته اند، گفت: در حال حاضر عنوان عوض کردن اقلیم روی میز کار همه مدیران کشور است و در همین شرایط مورد نیاز است که دفتر مجمع ملی IPCC با قوت زیاد کار کند و مورد نیاز است آسیب های ناشی از عوض کردن اقلیم در حوزه های متفاوت از طریق دستگاه ها بررسی شود و به این مجمع اعلام شود تا گزارش این آسیب ها در اختیار مسئولان و مدیران کشور قرار گیرد.

    واژه های کلیدی: هواشناسی | دی اکسید کربن | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار